Sayfalar

25 Mart 2010 Perşembe

KRALIN DÖRT KARISI KISSADAN HİSSE HİKAYE


KRALIN EŞLERİ
Bir zamanlar, büyük ve güçlü bir ülkeyi yöneten kralın 4 eşi varmış.

Kral en çok dördüncü esini seve...rmiş, bir dediğini iki etmez her şeyin en iyisini, en güzelini ona verirmiş.

Kral üçüncü eşini de çok severmiş. Bu güzelliğin bir gün kendisini terk edeceğinden korktuğu için, onu çok kıskanır, Üzerine titrermiş.

İkinci eşini de severmiş kral. Kendisine karşı her zaman iyi ve sabırlı davranan eşi, kralın ne zaman bir derdi olsa daima onun yanında bulunur sorunun çözümünde ona destek verirmiş.

Kraliçe olan birinci eşiymiş kralın. Onu en çok seven, karşılık beklemeden seven, sağlığına ve hükümdarlığına en büyük katkıyı sağlayan bu eşi olmasına rağmen, kral birinci eşini sevmezmiş ve onunla hiç ilgilenmezmiş.

Bir gün kral ölümcül bir hastalığa yakalanmış. Yakında öleceğini anladığı ve öldükten sonra yapayalnız kalmaktan çok korktuğu için, eşlerinden hangisinin ölüm yalnızlığını kendisi ile paylaşmak isteyebileceğini öğrenmek istemiş. En çok sevdiği dördüncü esine ölüm yolculuğunda kendisine eşlik etmek ister mi diye sorduğunda aldığı yanıt kalbine bıçak gibi saplanan kısa ve net “mümkün değil” olmuş...Hayatım boyunca seni sevdim. Sen benimle birlikte ölmeyi kabul eder misin sorusuna üçüncü esi de “hayır hayat çok güzel. Sen ölünce ben yeniden evleneceğim” diye yanıt vermiş.Kral bir kez daha yıkılmış.Her sorunumda her zaman yanımda olan bana yardım eden sendin bu sorunumda da bana yardımcı olur musun talebine karsı ikinci esinden;“bu sorunun için hiçbir şey yapamam, olsa olsa sana mezarına kadar eşlik keder, güzel bir cenaze töreni yaptırır ve yasını tutarım” karşılığını almış.

Büyük bir hayal kırıklığı yasamakta olan kral birinci esinin sesi ile irkilmiş.“nereye gidersen git seninle olurum, seni takip ederim...”Ah diye inlemiş kral; “keske bir şansım daha olsaydı...”

Yaşamda Hepimiz 4 eşliyiz aslında;

* Dördüncü eşimiz vücudumuz. Onun güzel görünmesi için ne kadar zaman, kaynak ve çaba harcarsak harcayalım öldüğümüzde bizi terk edecektir.

* Üçüncü esimiz sahip olduğumuz servetimiz ve statümüzdür. Ölür ölmez başkalarına yar olacaktır.

* İkinci eş; ailemiz ve dostlarımızdır. Tüm sorunlarımızı paylaştığımız bu kişilerin en son yapabilecekleri şey bu dünyadan gözleri yaslı bizi uğurlamak olacaktır.

* Birinci es ise ruhumuzdur. Bizimle gelir. UNUTMAYIN !...

* Yediklerimiz değil, hazmettiklerimiz bizi güçlü kılar.

* Kazandıklarımız değil, biriktirdiklerimiz bizi zengin yapar.

* Okuduklarımız değil, hatırladıklarımız bizi bilgili yapar.

* Başkalarına verdiğimiz öğütler değil, Bizzat uyguladıklarımız bizi insan yapar.


bu yazının kaynağını bilmiyorum arkadaşımdan almıştım yazanın ellerine sağlık.

3 yorum:

Zeynep'in Dünyası dedi ki...

selam canım yorumun için teşekkür ederim blog değişikliği için bi öneri istemişdin http://btemplates.com/page/32/ bu siteden temalar seçip ordaki html kodlarını dosya olarak açıyosun ve kendi blogundaki yerleşim butonuna giriyosun ve ordaki sayfanın üst kısmındaki yazı tipleri, sayfa öğleri yazan sırada html düzenle yazan yerdeki kodu silip ordaki adresdeki beğendiğin temanın kodunu kopyalıyosun fakat şöle bi durum var eski blogunuda kaybedebilirsin şekliyle oynarken kaydetmeden önce mutlaka önizleme yaparak kontrol yaparak kaydet vede eski blogunun kopyasını al bide her tema senin için uygun olmayabiliyor şekli iyiden bozuluyo ama uğraşa uğraşa çözersin ben baya uğraşdım çözene kadar sevgiler canım :)....valla blogu kaybetme korkum olmasa sanada değişiklik yaparım fakat başkasının yaptığı insanın içine sinmiyo bide o durum var

suinci dedi ki...

çok hoş bir öykü...teşekkürler

Arzu'nun hobileri dedi ki...

merhaba canım, yorumların için çok teşekkürler.umarım iyisindir.öyküyü ben de çok beğendim.paylaşım için teşekkürler...iyi hafta sonları diliyorum.sevgi ve sağlıcakla kalın... :))

 
BLOG designed by